WIST PRO

REGULAMIN SKLEPU

Niniejszy regulamin sklepu (dalej: Regulamin) określa warunki dokonywania zakupów w sklepie internetowym dostępnym na stronie wist-online.com, w tym zasady płatności, procedury postępowania reklamacyjnego, a także sposób kontaktowania się, prawa, obowiązki i odpowiedzialność stron umowy sprzedaży. Sprzedawca udostępnia go nieodpłatnie przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, a Klient może utrwalić jego treść w dogodny dla siebie sposób, na przykład przez wydruk bądź zapisanie na trwałym nośniku danych.

Postanowienia ogólne

1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

a) Sprzedawcy – oznacza to spółkę WIST PRO sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Adama Bochenka 22/76, 30-693 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001044389, posiadającą NIP 6793270676 oraz REGON 52571552800000, będącą właścicielem marki WIST PRO.

b) Kliencie – oznacza to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składającą Zamówienie i dokonującą zakupów za pośrednictwem Sklepu.

c) Stronach – oznacza to Sprzedawcę i Klienta łącznie.

d) Konsumencie – oznacza to osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

e) Przedsiębiorcy na prawach konsumenta – oznacza to przedsiębiorcę zamawiającego produkty związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mające dla niego charakteru zawodowego zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta oraz art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 576Kodeksu cywilnego.

f) Przedsiębiorcy – oznacza to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu nie będąc Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

g) Sklepie – oznacza to sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem https://wist-online.com/sklep i na jego dalszych podstronach, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać Zamówień oraz zakupów.

h) Produktach – przedmiotach dostępnych do sprzedaży w Sklepie, w tym stojakach reklamowych, ekspozytorach sklepowych, regałach magazynowych, koszach do segregacji oraz innych akcesoriach reklamowe.

i) Umowie – oznacza to umowę sprzedaży, która zostaje zawarta między Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.

j) Umowie zawartej na odległość – oznacza to umowę zawartą między Sprzedawcę a Klientem za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, z wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość.

k) Środowisku cyfrowym – oznacza to sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Sklepu.

l) Zamówieniu – oznacza to czynność stanowiącą oświadczenie woli Klienta zmierzającą bezpośrednio do zawarcia Umowy oraz spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na zasadach i warunkach określonych w Regulaminie.

ł) Formularzu zamówienia – oznacza to formularz dostępny w ramach Sklepu, za pomocą którego Klient może złożyć Zamówienie.

m) Cenie – oznacza to wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za zakupiony przez niego Produkt.

n) Płatności – oznacza to wpłatę Klienta na rachunek bankowy Sprzedawcy dokonaną za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych stanowiącą rozliczenie za zamówiony przez niego Produkt.

o) Dowodzie zapłaty – oznacza to fakturę lub paragon wystawione zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz.U. z 2023 r., poz. 1570) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.

p) Operatorze płatności – oznacza to Przelewy24 – spółkę PayPro S.A. (PayPro), z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347935, NIP: 779-23-69-887.

r) Systemie – oznacza to zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych oraz oprogramowania, zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej.

s) Dniach roboczych – oznacza to dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

t) RODO – oznacza to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

u) Ustawie o ochronie danych osobowych – oznacza to ustawę z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.).

w) Ustawie o prawach konsumenta – oznacza to ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.).

y) Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną – oznacza to ustawę z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.).

z) Ustawie – Prawo telekomunikacyjne – oznacza to ustawę z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2022 r., poz. 1648 z późn. zm.).

aa) Kodeksie cywilnym – oznacza to ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.).

bb) Kodeksie postępowania cywilnego – oznacza to ustawę z dnia 17 listopada 1964 roku – Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2023 r., poz. 1550 z późn. zm.).

2. Sklep jest dostępny w domenie wist-online.com i na jej odpowiednich podstronach. 

3. Sklep jest prowadzony przez Sprzedawcę.

4. Warunkiem korzystania ze Sklepu i zawarcia Umowy jest zaakceptowanie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności Sprzedawcy. Klient poprzez akceptację, o której mowa w zdaniu pierwszym, wyraża zgodę na wszystkie postanowienia wskazanych dokumentów oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.

5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu poczty elektronicznej wist@wistpro.pl lub telefonicznie pod numerem +48 694 592 088.

6. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo lub pod pseudonimem bądź też wykorzystując do tego niepoprawne dane osobowe.

7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za zgodność świadczenia z Umową.

8. Wszelkie informacje znajdujące się na stronie internetowej dostępnej pod adresem https://wistonline.com, w tym przede wszystkim informacje o Produktach, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.

9. Sprzedawca wymaga, aby osoby korzystające ze Sklepu czyniły to w sposób zgodny z Regulaminem i przepisami prawa, a także nie zakłócały jego funkcjonowania.

10. Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu, w tym między innymi korzysta z odpowiednich narzędzi, które mają to umożliwić, albo usług podmiotów trzecich.

11. Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski.

12. Produkty będące przedmiotem Zamówienia dostarczane są w paczkach lub przesyłkach paletowych.

13. Korzystanie ze Sklepu wymaga dysponowaniem przez Klienta środowiskiem cyfrowym spełniającym co najmniej następujące wymagania:

a) posiadanie dostępu do poczty elektronicznej;

b) posiadanie dostępu do internetu;

c) możliwość korzystania z przeglądarki internetowej.

14. Klient ma możliwość zamówienia indywidualnych Produktów na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.

15. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby znajdujące się w jego Sklepie Produkty były zgodne z najwyższymi standardami.

Ceny Produktów

1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami netto (należy uwzględnić podatek VAT w wysokości 23%; cenny brutto uwzględniające podatek VAT podane są w nawiasach).

2. Sprzedawca wystawia dowód zakupu do każdego Zamówienia w postaci faktury VAT (imiennej lub na firmę, jeśli Klient zgłosi Sprzedawcy chęć jej otrzymania) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni roboczych.

3. Jeśli Klient będzie potrzebował faktury VAT EU, to powinien skontaktować się w tym celu ze Sprzedawcą podając swój numer Zamówienia oraz dane niezbędne do wystawienia tej faktury.

4. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione przez siebie Produkty:

a) płatność za pośrednictwem systemu płatności internetowych Przelewy24 obsługiwanego przez Operatora płatności;

b) tradycyjnym przelewem bankowym płatnym bezpośrednio na numer rachunku bankowego Sprzedawcy.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie, ich wycofywania oraz wprowadzania nowych, a także przeprowadzania promocji oraz udzielania rabatów. Zmiany, o których mowa w zdaniu pierwszym, pozostają bez wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed ich wejściem w życie. Szczegóły oraz czas trwania zmiany zostanie każdorazowo określony w opisie danego Produktu.

6. W przypadku obniżenia ceny danego Produktu obok aktualnie proponowanej ceny Sprzedawca przedstawi również informację o najniższej cenie, która obowiązywała w trakcie 30 dni przed wprowadzeniem tej zmiany.

7. Jeśli Produkty widnieją w Sklepie krócej niż 30 dni, to obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca przedstawi również informację o ich najniższej cenie, która obowiązywała od dnia, w którym rozpoczął ich oferowanie w sprzedaży, do dnia wprowadzenia tej zmiany.

8. Promocje oraz rabaty udzielane przez Sprzedawcę nie sumują się.

9. Szczegóły danej promocji zawarte są w jej regulaminie, a czas trwania każdej z nich jest ograniczony.

10. Sprzedawca korzysta z narzędzi zewnętrznych dostawców, aby realizować wymagania w zakresie cen, promocji i obniżek, a także sposobu ich prezentowania na stronie Sklepu oraz występujących w jego ramach podstron.

11. Sprzedawca nie stosuje mechanizmów indywidualnego dostosowywania cen w Sklepie na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

12. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena brutto za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, a także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.

13. Sprzedawca jest zobowiązany do określenia ceny Produktu oraz do przekazania informacji o innych dodatkowych opłatach (tj. koszty i rodzaje płatności, transport) najpóźniej przed złożeniem zamówienia do realizacji przez Klienta.

14. Kupujący podczas składania zamówienia jest poinformowany przez Sprzedającego o dostępnych sposobach płatności jak również o kosztach i warunkach dostawy nabytego towaru.

15. Po zawarciu Umowy Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail na jego adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu zamówienia.

16. Jeśli Klient wpisze w Formularzu zamówienia nieprawidłowy adres poczty elektronicznej lub nie zapewni warunków umożliwiających dostarczenie wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 15, to ponosi on pełną odpowiedzialność za brak dostarczenia Zamówienia. W sytuacji opisanej w zdaniu pierwszym Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.

17. Umowa zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.

Składanie i realizacja Zamówienia

1. Klient może dokonać zakupu Produktów poprzez ich wybór na odpowiedniej podstronie Sklepu.

2. Celem dokonania zakupu Klient powinien postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu. W pierwszej kolejności Klient powinien kliknąć w przycisk „Dodaj do koszyka”, który znajduje się na podstronie wraz z ceną i opisem produktu. Po dodaniu do koszyka zakupowego wybranego produktu, o czym jest mowa w zdaniu drugim, Klient może dokonać dalszych zakupów lub kliknąć w przycisk „Zobacz koszyk”. Finalizacja zakupu jest możliwa po kliknięciu w przycisk „Przejdź do płatności” i opłaceniu Zamówienia na kolejnej podstronie.

3. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien w Formularzu zamówienia:

a) podać swoje imię i nazwisko oraz – opcjonalnie – nazwę firmy i jej NIP;

b) podać swój adres zamieszkania (ulica, numer budynku i – opcjonalnie – numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość);

c) podać swój adres e-mail;

d) podać numeru telefonu;

e) zaakceptować Regulaminu Sklepu oraz Politykę Prywatności Sprzedawcy poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka przy klauzuli dotyczącej ich akceptacji. Akceptacja, o której mowa w zdaniu pierwszym, jest niezbędna do dokonania Zamówienia i sfinalizowania zakupu;

f) wyrazić zgodę na realizację Zamówienia przez Sprzedawcę poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” wskazującego na konieczność zapłaty ceny za złożone Zamówienie.

4. Klient ma możliwość opcjonalnego złożenia uwag do składanego Zamówienia.

5. Do momentu kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę” podczas składania Zamówienia, Klient ma możliwość modyfikowania podanych przez siebie danych osobowych, wybranych przez siebie Produktów oraz formy płatności.

6. Klient klikając w przycisk „Kupuję i płacę” ma świadomość tego, że zawarcie Umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia przez niego należnej Sprzedawcy zapłaty, a wysłanie przez niego Formularza zamówienia stanowi jego dobrowolne oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.

7. Klient powinien dokonać wyboru formy płatności za zamówione produkty spośród dostępnych w Sklepie, a następnie wpłacić należną Sprzedawcy cenę.

8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia, a tym samym do jego usunięcia z Systemu, w przypadku:

a) nieotrzymania wpłaty w terminie trzech dni od dnia złożenia Zamówienia, jeśli Klient wybierze opcję płatności przelewem tradycyjnym;

b) nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia Formularza zamówienia uniemożliwiającego realizację Zamówienia;

c) oczywistego błędu w konfiguracji Sklepu, który skutkowałby naliczeniem rażąco niewłaściwej ceny, w tym ceny przesyłki za zamówiony Produkt.

9. Zamówienia można składać również drogą mailową: wist@wistpro.pl.

10. Złożone Zamówienia będą potwierdzane przez Sklep za pośrednictwem wiadomości e-mail.

11. Złożenie Zamówienia przez Przedsiębiorcę jest równoznaczne z upoważnieniem WIST PRO sp. z o.o. do wystawiania dokumentów bez konieczności uzyskania podpisu Przedsiębiorcy i do wysłania ich drogą mailową na adres wskazany przez Przedsiębiorcę w Zamówieniu.

Opisy produktów

1. Opisy i zdjęcia produktów w serwisie wist-online.com są opisem producenta Wist Pro.
Kupujący korzystając z witryny wist-online.com jednoznacznie przyjmuje do wiadomości, że treści oraz wskazówki zamieszczone na stronie nie zastąpią porad eksperta lub kompetentnej osoby, która oferuje szczegółową analizę konkretnego przypadku i jej okoliczności.

2. Opisy dotyczące produktów są jednym z wariantów w jakim może on występować. Dopuszczalne są zmiany w parametrach technicznych, ustalone ze Sprzedającym, potwierdzone przez Klienta. Zmiany parametrów wpływają na cenę końcową.

3. Jeżeli Klient chce wykorzystać treści znajdujące się w serwisie do celów komercyjnych musi uzyskać pozwolenie od Sprzedawcy na korzystanie z treści umieszczonej w witrynie wist-online.com.
Klient bez zgody uzyskanej od Wist Pro nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, udostępniania, upubliczniania lub rozpowszechniania treści.

Zamówienia niestandardowe/indywidualne

1. W przypadku złożenia zamówienia na produkty inne niż standardowe lub zmiany parametrów technicznych produktów standardowych, Sprzedający indywidualnie wycenia zamówienie według informacji podanych przez Zamawiającego.

2. Ceny produktów uzależnione są od materiałów, ilości oraz wymiarów wycenianego produktu.
Każda wycena jest przygotowywana indywidualnie.

3. W razie konieczności wykonania prototypu, koszt prototypu wynosi dwukrotność ceny produktu, który jest zwracany przy docelowym zamówieniu.

Przyjęcie i potwierdzenie zamówienia

1. Przyjęcie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się z chwilą otrzymania przez Klienta na podany adres e-mail Potwierdzenia Zamówienia lub – w wypadku wystawienia faktury proforma – z chwilą wpłynięcia należności na konto bankowe.

2. Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do weryfikacji Zamówienia w przypadkach budzących uzasadnione obawy, co do wypełnienia przez Klienta Formularza zamówienia, a w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu – do odstąpienia od realizacji Zamówienia.

Realizacja zamówienia

1. Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie ustalonym przy składaniu zamówienia.

2. Każde zrealizowane Zamówienie jest dokumentowane fakturą VAT, która jest wysyłana do Klienta na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. 

3. Faktura VAT wystawiana jest pod warunkiem podania prawidłowych danych do wystawienia faktury.

Modyfikacja zamówienia

1. Klient może zmodyfikować lub odstąpić od złożonego Zamówienia po uprzednim uzgodnieniu i akceptacji ze strony Wist Pro.

2. Wprowadzenie zmian w Zamówieniu możliwe jest wyłącznie poprzez bezpośredni kontakt z Wist Pro pod adresem wist@wistpro.pl i wymaga podania danych zamówienia i zmian, jakie Klient chce wprowadzić.

Termin realizacji zamówienia

1. Termin realizacji potwierdzonego Zamówienia złożonego przez Klienta jest równy czasowi podanemu w potwierdzeniu Zamówienia, do którego należy doliczyć czas dostawy odpowiedni dla danego przewoźnika.

2. W przypadku wyboru przez Przedsiębiorcę sposobu odbioru towaru jako dostawa pod wskazany adres firmą kurierską, termin dostawy zostanie wydłużony o czas transportu przez firmę kurierską.

Dostawa zamówienia

1. Dostawa obywa się w wybrany przez Klienta sposób:

a) dostawa towaru przez firmę transportową pod wskazany w zamówieniu adres;

b) odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego. 

2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu dostawy towaru na wskazany adres, koszty dostawy zostaną podane wraz z przesłanym potwierdzeniem Zamówienia.

3. W przypadku wyboru przez Klienta opcji odbioru własnego, koszty dostawy wynoszą 0 zł.

4. Koszty dostawy nie obejmują wniesienia towarów do mieszkania/lokalu.

5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowościami (w tym pomyłkami) popełnionymi przez składającego Zamówienie w Zamówieniu, w wyniku których przesyłka nie dotarła do adresata, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru przesyłki. Koszty związane z ponowną wysyłką oraz obsługą takiego Zamówienia ponosi Klient.

6. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm transportowych – czas dostawy zależny jest od dostawcy. Do czasu realizacji Zamówienia należy dodać czas dostawy przez przewoźnika. 

Odbiór zamówienia

1. Odbiór Zamówienia musi być potwierdzony pisemnie na dokumencie odbioru. Złożony podpis jest traktowany jako potwierdzenie zgodności dostawy ze złożonym Zamówieniem.

2. Pisemne potwierdzenie odbioru Produktów oraz ich wydanie przenosi na Klienta prawo własności Produktów oraz wszelkie ryzyka związane z ich posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko ich utraty lub uszkodzenia.

3. Podpis, o którym mowa w ust. 1 powyżej, złożony przez Przedsiębiorcę jest traktowany jako potwierdzenie zgodności dostawy ze złożonym Zamówieniem.

4. Podczas odbioru Zamówienia Przedsiębiorca jest zobowiązany do kontroli zgodności ilościowej z Zamówieniem oraz kontroli czy towary nie posiadają uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu. Przedsiębiorca jest zobowiązany dokonać kontroli jakościowej i ilościowej w obecności osoby dostarczającej Zamówienie.

Postępowanie reklamacyjne

1. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby oferowane przez niego Produkty były zgodne z zawieraną Umową oraz aby Klient mógł z nich korzystać zgodnie z jej postanowieniami.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktów istniejący w chwili ich dostarczenia Klientowi, który ujawnił się w ciągu dwóch lat od tego momentu. W sytuacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, Klient może żądać od Sprzedawcy doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową.

3. Sprzedawca doprowadza Produkty do zgodności z Umową bez zbędnej zwłoki i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

4. Sprzedawca ponosi koszty związane z doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową.

5. Jeśli doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową nie jest możliwe albo wymagałoby od Sprzedawcy poniesienia nadmiernych kosztów, to Sprzedawca ma prawo w takiej sytuacji odmówić ich doprowadzenia do zgodności z Umową.

6. W przypadku niezgodności Produktów z Umową, Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenie o obniżeniu ceny bądź odstąpienia od zawartej Umowy, wtedy gdy:

a) Sprzedawca nie doprowadził do zgodności Produktów z Umową;

b) doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową nie jest możliwe albo wymagałoby od Sprzedawcy poniesienia nadmiernych kosztów;

c) brak zgodności z Umową Produktów występuje nadal, mimo podjętych przez Sprzedawcę prób jego usunięcia;

d) brak zgodności z Umową Produktów jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez wcześniejszego skorzystania z prawa do żądania doprowadzenia ich do zgodności z Umową;

e) z okoliczności lub oświadczenia Sprzedawcy wynika w sposób niebudzący wątpliwości, że nie doprowadzi on Produktów do zgodności z Umową bez zbędnej zwłoki bądź bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

7. Jeśli Produkty są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak ich zgodności z Umową nie jest istotny, to Klient nie może odstąpić od Umowy.

8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z Umową Produktów, jeśli:

a) lokal Klienta nie spełnia wymagań technicznych, o których Sprzedawca informował przed zawarciem Umowy w niniejszym Regulaminie lub w opisie Produktu;

b) Klient twierdzi, że jego lokal spełnia wymagania techniczne wskazane przez Sprzedawcę, przy czym odmawia współpracy przy weryfikacji tych informacji oraz ustaleniu ewentualnej przyczyny wadliwości zakupionego przez niego Produktu.

9. Reklamacja powinna zostać złożona poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres wist@wistpro.pl.

10. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

a) Imię i nazwisko lub nazwę Klienta;

b) Adres zamieszkania lub siedziby Klienta;

c) Przedmiot reklamacji;

d) Uzasadnienie merytoryczne i formalne reklamacji;

e) Oczekiwania Klienta wobec Sprzedawcy.

11. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca potwierdzi ten fakt w wiadomości zwrotnej.

12. Reklamacja zgłoszona przez Klienta zostanie rozpatrzona w ciągu czternastu dni liczonych od dnia otrzymania zgłoszenia przez Sprzedawcę.

13. Jeśli zgłoszenie reklamacyjne nie będzie zawierało wszystkich informacji wymienionych w pkt. 10, to Sprzedawca wyznaczy Klientowi siedmiodniowy termin na przesłanie poprawionego zgłoszenia reklamacyjnego.

14. Jeśli reklamacja Klienta będzie wynikać z nieznajomości postanowień niniejszego Regulaminu, to Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jej pozostawienia bez rozpatrzenia.

15. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Produktom, które były niezgodne z Umową lub których obowiązek dostarczenia został anulowany w wyniku odstąpienia Klienta od zawartej Umowy.

16. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu ceny należnej w wyniku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od zawartej Umowy lub obniżenia ceny, nie później jednak niż w terminie czternastu dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.

17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiej samej formy zapłaty, jakiej użył Klient, chyba że wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

18. Powyższe zapisy odnoszą się również do Konsumenta oraz do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

Prawo odstąpienia od umowy

1. Prawo odstąpienia od umowy do 14 dni bez podawania przyczyny przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym.

2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu, bądź wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.

3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

5. Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego oświadczenia przed upływem tego terminu.

6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy (dane kontaktowe Sprzedawcy zostały podane na samym końcu Regulaminu). Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór można pobrać ze strony Sprzedawcy: pobierz wzór oświadczenia.

7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu na podany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

8. Skutki odstąpienia od Umowy:

a) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.

b) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy indywidualnego o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego sposobu dostarczenia Produktów innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

c) Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

e) Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

f) Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

g) Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

9. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu w odniesieniu do Umowy:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy indywidualnego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

e) w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

g) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Przedsiębiorca

1. Postanowienia tej sekcji dotyczą Klientów będących Przedsiębiorcami i każde użycie tego słowa w tej części regulaminu należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w sekcji „Postanowienia ogólne” pkt. 1 lit. f Regulaminu.

2. W przypadku sprzedaży Produktów w obrocie między Przedsiębiorcami strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

3. W stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

4. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny Produktów.

5. W stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą Sprzedawca ma prawo samodzielnie wskazać mu lub ograniczyć dostępne metody płatności, jak również wymagać od niego dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez tego Przedsiębiorcą sposobu płatności lub zawarcia Umowy.

6. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od zawartej z nim Umowy bez podawania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia jej zawarcia poprzez przesłanie mu stosownego oświadczenia drogą elektroniczną na podany przez niego w Formularzu zamówienia adres e-mail. Działanie, o którym mowa w zdaniu pierwszy, nie powoduje żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta

1. Postanowienia tej sekcji dotyczą Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta i każde użycie tego zwrotu w tej części regulaminu należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w sekcji „Postanowienia ogólne” pkt. 1 lit. e Regulaminu.

2. Przedsiębiorcę na prawach konsumenta obejmują postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do Konsumentów, w tym te dotyczące:

a) prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa;

b) usług cyfrowych świadczonych drogą elektroniczną;

c) reklamacji oraz niezgodności rzeczy sprzedanej z umową w zakresie ograniczonym art. 7aa ustawy o prawach konsumenta, a także art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765 Kodeksu cywilnego.

3. W zakresie wykraczającym poza zakres określony w pkt. 2 do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta zastosowanie znajdą postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do Przedsiębiorców, o których mowa w sekcji „Przedsiębiorca”.

4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta korzystając ze swoich uprawnień w zakresie reklamacji oraz prawa do odstąpienia od zawartej umowy powinien przesłać do Sprzedawcy reklamację lub pismo dotyczące odstąpienia od umowy w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta przesyła do Sprzedawcy wraz z reklamacją lub pismem dotyczącym odstąpienia od umowy oświadczenie, w którym potwierdza, że zakupione przez niego Produkty są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, jednak nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego.

Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca.

2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania ze Sklepu Sprzedawcy.

3. Klientowi przysługuje prawo wglądu do powierzonych danych osobowych, ich aktualizacji oraz poprawiania, a także żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości osobom, których dane kontaktowe posiada i które wyraziły na to zgodę. 

5. Sprzedawca rozumie niezapowiedziane wiadomości, o których mowa w pkt. 4, jako informacje odnoszące się bezpośrednio do jego serwisów oraz świadczonych przez niego usług, niekomercyjne listy (np. życzenia), a także informacje komercyjne.

6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności, która stanowi integralną część niniejszego Regulaminu. Z Polityką Prywatności Klient może zapoznać się wchodząc na stronę: https://wistpro.pl/polityka-prywatnosci.

Opinie

1. Na stronie internetowej Sprzedawcy, w tym w ramach prowadzonego przez niego w jej ramach Sklepu, mogą być prezentowanie opinie Klientów.

2. Opinie, o których mowa w pkt. 1, mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie, w tym między innymi w dedykowanej im sekcji „Opinie”, na stronie głównej oraz jako element opisu Produktów na poszczególnych podstronach.

3. Zamieszczane przez Sprzedawcę opinie mogą odsyłać do zewnętrznych narzędzi oraz serwisów prezentujących recenzje, w tym na przykład do opinii pochodzących z profilu Google Business lub profili w mediach społecznościowych.

4. Opinie mogą być prezentowane w różnych formach, w tym między innymi w postaci tekstowej z wizerunkiem oraz danymi osobowymi osoby ją wystawiającej lub tylko z częściowym prezentowaniem tych danych bądź całkowicie bez nich.

5. Klient pozostawiając opinię o zakupionych przez niego Produktach wyraża zgodę na jej opublikowanie w ramach Sklepu w określonych przez Sprzedawcę celach.

6. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby publikowane opinie były rzetelne i pochodziły od osób będących rzeczywistymi Klientami jego Sklepu.

7. W sytuacji, w której Sprzedawca ma obawy co do rzetelności wystawionej opinii lub co do jej pochodzenia od osoby będącej rzeczywistym Klientem jego Sklepu, weryfikuje ją poprzez kontakt z jej autorem.

8. Opinie, o których mowa w pkt. 7, nie są prezentowane na stronie Sprzedawcy do czasu usunięcia wątpliwości, co do ich rzetelności lub pochodzenia od osoby będącej rzeczywistym Klientem jego Sklepu.

9. Sprzedawca nie ma obowiązku publikowania wszyskich opinii, a także – gdy uzna to za uzasadnione – ma prawo do ich usuwania.

Alternatywne metody rozwiązywania sporów

1. W sytuacji wystąpienia sporu Sprzedawcy z Klientem będącym Konsumentem, Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności poprzez:

a) mediację;

b) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;

c) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;

d) zwrócenie się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

2. Więcej informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnej pod adresem https://uokik.gov.pl.

3. Postanowienia niniejszego paragrafu znajdują zastosowanie także w odniesieniu do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

Postanowienia końcowe

1. Strony ustalają, że wszelka korespondencje i oświadczenia będą przekazywane między nimi za pomocą poczty elektronicznej z wykorzystaniem adresu e-mail Sprzedawcy wskazanego w sekcji „Postanowienia ogólne” pkt. 5 niniejszego Regulaminu oraz adresu e-mail Klienta, którym Klient ten posłużył się składając Zamówienie w Sklepie Sprzedawcy, chyba że postanowienia Umowy wskazują inaczej.

2. Strony oświadczają, że ich uzgodnienia, o ile nie zmierzają do zmiany treści Umowy, są wiążące, jeżeli Umowa lub ustawa nie wymaga do ich ważności formy pisemnej.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą odrębne umowy zawarte między Stronami, a także obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W przypadku podjęcia decyzji o zmianie Regulaminu, Sprzedawca umieści jego ujednoliconą wersję na swojej stronie internetowej.

5. Wprowadzenie przez Sprzedawcę nowego lub zmienionego Regulaminu pozostaje bez wpływu na treść stosunków umownych powstałych przed tą zmianą.

6. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

7. Właściwość miejscowa sądu w przypadku ewentualnego sporu powstałego pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, rozstrzygana będzie zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego na zasadach ogólnych.

8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2024 roku i zostaje wprowadzony na czas nieokreślony.

Archwialne wersje regulaminu:

  • W tym miejscu publikowane będę archiwalne wersje regulaminu z możliwością ich pobrania w formacie PDF.
  • Obecnie regulamin nie posiada żadnej wersji archiwalnej.

Kontakt ze Sklepem

Adres Sprzedawcy:

Wist Pro spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Adama Bochenka 22/76

30-693 Kraków

Adres e-mail Sprzedawcy:
wist@wistpro.pl

Numer telefonu Sprzedawcy:
+48 694 592 088

Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
Santander Bank: 47 1090 2053 0000 0001 5456 3242